WELKOM!



woensdag 29 juli 2009

Wespen vervolg 2

Vandaag zo rond een uur of 11h ging plots de bel, ik kon al aan de manier van bellen horen dat het onze eigenaar was...en ik had gelijk. Hij kwam even kijken naar 'mijn wespen' en vroeg of er geen belet was. Goh belet, euh nee niet echt, al heb ik niet graag dat hij binnnkomt want voor hem onderhoud ik dit huis niet volgens zijn normen.

Het was al van dat, ik heb hem subtiel langs de gang naar buiten verwezen, zodat hij de rommelige keuken en speelhoek niet zag. zijn eerste stap buiten: "en verzet je dat hier regelmatig ne keer?" (verwijzend naar onze tuinset), "en die bloempottekes hier je moet dat ook eens verzetten hé dat maakt anders plekken" (verschuift er een paar en slaakt zuchten van verontwaardiging) "kijk het is al van dat!!!". Stapje verder op zijn gemakske naar vanachter, wat rondloerend naar de grond, de achtertuin, het speelgoed van de kids, tussendoor hangt Milla nog eens aan zijn benen en uiteindelijk valt zijn oog op de wespen en het probleem van de peren (al vond ik zelf dat je er toch niet echt naast kon kijken!!)

Hij komt terug: "dit is hier niet onderhouden hé, al dat papier (duh, waar?), die zakken (weeral duh waar?), dat onkruid,...tststs". Dan heb ik me toch effeks kwaad gemaakt op een man van (denk ik) rond de 80: " Als jij buiten wilt zitten en alles opruimen met die wespen, dat maakt mij niet uit, ik DURF niet meer in de tuin werken want ik ben bang van gestoken te worden en als die wespen weg zijn schiet ik in gang om de tuin op te kuisen, maar nu doe ik dat NIET!!!" Hij dan terug: "Jamaar..." Ik heb hem niet laten uitspreken: "Kijk hé, ik ben het gezaag van U beu, als het U niet aanstaat zet ons dan buiten, mij kan het niet schelen, ik heb U gevraagd voor die wespen en niet om hier een oordeel over mij te vellen, ik wil dat mijn kinderen in alle veiligheid buiten kunnen spelen, zonder een groot risico op een wespensteek!"

Kijkt mij zo eventjes aan en begint dan binnen in de keuken te loeren door het venster, weeral dat zelfde nee knikkende kopje en toen zei hij: "Van mij mag die boom weg, doet U het zelf of moet ik iemand laten komen?" Ikke rap rap: "Ik ga daar wel voor kijken!" (Anders loopt de eigenaar hier de godganse dag het huis te keuren van boven tot beneden terwijl zijn tuinman de boom afdoet, No WAY!)

Op weg naar de voordeur: "Kijk je moet het onderhouden hé, hier die zwarte strepen, waarom kuis je dat niet af? En hier die plekken,..." Kijk hé, ik wordt gek van die mens!!! Heb geantwoord:" De helft van die plekken zijn niet van ons en ons storen ze niet en als we hier weg gaan, zul je niets meer zien van die zwarte vlekken want dan kuis ik ze wel af!" Hij: "Jamaar...". Ik:" Goed dan mag ik de boom laten weghalen, ok, ik zorg ervoor (subtiel hem naar de voordeur begeleidend) dan mag U later beslissen welke boom er in de plaats kan komen. Bedankt en tot ziens!"

En zo...is dus de eigenaar komen kijken naar 'de wespen'. Ik ontzie het mij altijd om dien mens binnen te laten, want ik weet dat ik een slordige ben, niet graag opruim en zo, maar als we hier verhuizen, gaat dien mens er niets moeten op zeggen, want het zal hier gelekt liggen!!! Zelfs gelekter dan toen we hier binnenkwamen!!!

Sta mij toe te zeggen dat ik het een 'irritante, vervelende, oude zagevent vind, die niets anders te doen heeft dan hier mij een beetje te komen commanderen'!

Maar de moraal van het verhaal: DE BOOM MAG WEG!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...