WELKOM!



woensdag 5 augustus 2009

Magische handen

De osteopaat!!!! Ongelooflijk wat die allemaal kunnen doen zonder je bijna eigenlijk echt aan te raken!!!
Het begon zondag. Ik voelde me misselijk, hoofdpijn, zwaar hoofd, krampen én diarree. Ik, madam paniekeur, begon me af te vragen of ik geveld was door die welombekende Mexicaanse griep. Maar ik had geen echte griepsymptomen en geen koorts, dus kon het bijna niet anders dan weer een uiting van mijn lichaam zijn van de stress van afgelopen dagen, weken.

Het was echt geen lachertje, je voelt je loom, wilt eten, maar kan het met moeite aanzien, je benen voelen zwaar aan, het gevoel dat je hoofd ieder moment van je lichaam kan rollen,.... Maandag was al iets beter maar naar mijn goesting niet beter genoeg en dus was een telefoontje naar de osteopaat welgekomen!!!
Woensdagnamiddag afspraak bij hem. Ik was een beetje teleurgesteld dat het niet vroeger kon, maar allé... Dinsdag mezelf moeten kranig houden in de winkel, ik voelde me warm worden, misselijk en draaierig, dus hoopte ik dat woensdagnamiddag er vlug ging zijn.

Woensdag osteopaatafspraak, man man ik was gelukkig!!! Maar er was veel werk aan om alles los te krijgen, mijn angsten, stress en alles wat je daarbij als gevoel krijgt, had ervoor gezorgd dat mijn middenrif, nek en hoofd vast zaten. Bij een osteopaat komt dan alles los, zowel lichamelijk als geestelijk (althans bij mij toch) en dan lig je daar op die tafel onder behandeling en voel je alle energie die je nog had uit je weglopen. Heel raar gevoel hoor, mijn benen en armen werden zwaar en krachtloos, je kon ze opheffen en ze gingen zo terug neer vallen. Ik kon er geen kracht meer op geven. En dat gevoel samen met misselijk worden...tja het heeft me in tranen doen uitbarsten. Ook al wil je dat natuurlijk niet hé, staan bléten gelijk een klein kind bij de osteopaat, maar foert...het was niet tegen te houden en zo kan het ook een uitweg vinden uit je lichaam.

Een uur ben ik bij hem geweest en 2h na de behandeling liep ik nog loom en futloos rond, maar je voelt wel dat de spanningen weg zijn. Blijkbaar zal het een probleem blijven dat alles wat ik niet genoeg ventileer ervoor zal zorgen dat het lichamelijk teveel wordt en alles terug vast zal komen te zitten...maar...

...osteopaten met hun magische handen, ik blijf ze eeuwig trouw!!!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...